בית הדין לתביעות קטנות בעכו קבע כי הלקוחות זכאים לפיצוי מכיוון שקיבלו את כספם אחרי יותר מ-14 יום מרגע ביטול העיסקה
בית הדין לתביעות קטנות בעכו התיר ביום חמישי שעבר לפירסום פסק דין שבו נקבע כי חברת אל על תפצה נוסעים, תושבי הצפון, ב-3,000 שקל.
בתביעה נטען כי ב-27 במרס 2016 רכשו התובעים באינטרנט, באמצעות סוכנות הנסיעות "טיולי עולם", שישה כרטיסי טיסה באל על לתאילנד. תאריך הטיסה – 13 ביולי. מספר ימים לאחר ביצוע ההזמנה הודיעה אל על כי היא מוזילה את המחירים, ובני הזוג ביטלו את ההזמנה, שילמו 100 שקל עבור כל כרטיס שבוטל, וביקשו לשנות את תאריך הטיסה כדי לחסוך במצטבר יותר מ-4,000 שקל.
אל על, כך נטען, העבירה את הכסף לחברת "קשרי תעופה" ולא ל"טיולי עולם", בטענה שקשרי תעופה היא בעלת הרשיון של יאט"א ומטפלת עבור חברות התעופה בחיוב ובזיכוי. הלקוחות ביקשו לקבל את הכסף במהירות כדי לבצע את ההזמנה החדשה, אולם לטענתם, עברו הליך של "טירטור טלפוני". בין השאר נטען, כי הכסף יוחזר בהליך של "שוטף פלוס 60-30".
לטענת התובעים, למרות שחתמו על ביטול העיסקה ב-3 באפריל, רק ב-20 באפריל הכסף הועבר לחשבון הבנק שלהם, ומשמעות הדבר היא שהופר החוק המחייב להשיב את הכסף בתוך 14 יום. כתוצאה מהאיחור תם מועד המבצע שאיפשר רכישת כרטיסים מוזלים. בתביעה נטען, כי בכך נגרם ללקוחות נזק שאותו הם העריכו ב-4,320 שקל, בנוסף לדמי הביטול בסך 600 שקל.
נציגי אל על, קשרי תעופה וטיולי עולם טענו כי "פעלו כיאות ובשקידה סבירה", ולכן יש מקום לדחות את התביעה.
השופטת זהבה (קאודרס) בנר פסקה כי אל על תפצה את התובעים ב-3,000 שקל ותשלם להם שכר טרחת עורך דין בסך 800 שקל: "עמדותיהם של הנתבעים כולם מקוממות מאוד. כל אחד מהם בנפרד רחץ בניקיון כפיו והטיל את אשמת האיחור בהשבת תמורת הכרטיסים על רעהו".