במועצה לצרכנות יזמו שינוי של חוק לשון הרע, לאחר שבעלי עסקים הרואים עצמם נפגעים מפרסום תלונות נגדם, לאיים על המועצה באיומי דיבה או מאיימים על הצרכנים שבצר להם פנו לעזרתה, בטענה כי עצם התלונה שהגיעה למועצה מהווה הוצאת דיבה.
בתגובה לכך, ח"כ טלי פלוסקוב והמועצה לצרכנות מקדמים תיקון לחוק המועצה הישראלית ולחוק לשון הרע בנושא. לתיקון המוצע 2 מטרות: האחת, הגנה על המועצה לצרכנות מפני תביעת דיבה של עסקים שהמועצה פרסמה מידע צרכני חיוני אודותם, והשניה למנוע אפשרות שעוסקים הפוגעים בצרכנים ינסו להרתיע אותם מלפנות לעזרת המועצה .
עוסקים הפוגעים בצרכנים מנסים, לעיתים, למנוע מצרכנים פניה למועצה עמ"נ לבקש את עזרתה, באמצעות איום בתביעת לשון הרע. הסעיף החדש יאפשר הגנה על הצרכנים, יאפשר להם לפנות לעזרת המועצה ללא חשש ובכך יסייע למועצה למלא את תפקידיה בהתאם למטרתה.
ח"כ פלוסקוב (כולנו): "המועצה הישראלית לצרכנות פנתה אליי בבקשה לסייע בשל איומי תביעה מצד בעלי עסקים. השירות שהמועצה נותנת לציבור הוא חשוב ונוגע בכיס של כל אחד מאיתנו. כבר בתחילת הקדנציה שלי כחברת ועדת כלכלה הצהרתי כי בכוונתי לקדם סחר הוגן בין בעלי העסקים לצרכנים, כזה, שלא מאיים או כובל אף אחד מהצדדים. מטרתה של הצעת החוק הזו היא לוודא שצרכן המתלונן למועצה לא יאוים על ידי עסק כזה או אחר. חשוב להדגיש, כי הצעת החוק הזו אינה מגנה על צרכן שבוחר לפרסם תוכן פוגעני באתרי האינטרנט השונים או ברשתות החברתיות, אלא רק למי שבוחר להתלונן מול המועצה הישראלית לצרכנות, שאמונה על הגנת הצרכנים על פי חוק".
עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות: "תפקידו של ארגון צרכנים בהגנתו על זכות הציבור להגינות, היא בין היתר להזהירו מפני עסקים הפוגעים בו על-ידי פרסום מידע אמת על בתי –עסק והתנהלותם הפוגענית בלא חשש מחשיפה לתביעה. המנכ"ל מוסיף כי מתן הגנה לצרכנים שפונים בתלונה למועצה, מפני תביעה משפטית מצד בית העסק יעודד אותם לעמוד על זכויותיהם ולפנות למועצה במקרים הדורשים, ובכך נצמצם את מימדי התופעות הבלתי הוגנות בחיי המסחר".